Μετά από μια φαντασμαγορική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο «Αθηνών Αρένα», το κοινό και η κριτική επιτροπή επέλεξαν να μας εκπροσωπήσει στον 52ο διαγωνισμό τραγουδιού που θα διεξαχθεί στο Ελσίνκι ο Σαρμπέλ με το «Yassou Maria». Ο Κυπριολιβανέζος τραγουδιστής ενθουσίασε το κοινό με την εμφάνισή του και οι δεκάδες Μαρίες που βρίσκονταν στην αίθουσα άρχισαν να του πετάνε τις κυλόττες τους.
Αυτό θορύβησε την Τάμτα που εμφανιζόταν αμέσως μετά, και την ανάγκασε να αλλάξει την τελευταία στιγμή τον τίτλο του τραγουδιού της από «With Love» σε «With Love to Yiannis» - ώστε να κερδίσει τις ψήφους των 45 Γιάννηδων, ενός κοκόρου γνώση και των σπίτι χωρίς Γιάννη προκοπή δεν κάνει -, ενώ ο Δάντης άλλαξε τον τίτλο του δικού του τραγουδιού από «Νο Μαντόνα» σε «No Παγώνα» για να τον ψηφίσουν οι Άγιοι Πάντες.
Πριν από τον τελικό, φαβορί ήταν η Τάμτα από το αγγλόφωνο Ουζμπεκιστάν αλλά το τραγούδι της χαντακώθηκε από την ιδέα του χορογράφου να ανεβάσει πάνω στη σκηνή δυο παλαιοκομμουνιστές ντινγκιντάνγκες που κρατούσαν κόκκινα πανιά, τα οποία παρέπεμπαν στο κόκκινο στρινγκ του ταξίαρχου της Αεροπορίας που έψαχνε στο Διαδίκτυο να βρει μαύρους φορτηγατζήδες στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μας κοροϊδεύουν οι Τούρκοι που ξέρουν πως οι φορτηγατζήδες είναι λευκοί και οι μαύροι πουλάνε παράνομα cd, αλλά δεν πειράζει γιατί ο άνθρωπος έπαιρνε και ναρκωτικά που και που, και δεν ήξερε τι έκανε.
Ο Δάντης εντυπωσίασε με την εμφάνισή του που βασιζόταν στην ακινησία λόγω χονδρογοφίασης, αλλά οι πέντε σουρλουλούδες που τον πλαισίωναν ήταν εντελώς ξέκωλα και δεν ήταν δυνατόν να τις στείλουμε στη Γιουροβίζιον γιατί θα λένε οι Τούρκοι πως οι Ελληνίδες είναι καραπουτανάρες και αυτό - σε συνδυασμό με τα κόκκινα στρινγκ που θα κουνάνε οι πιλότοι τους από δω και πέρα στους δικούς μας - μπορεί να οδηγήσει σε εμπλοκή και αερομαχίες, με κίνδυνο να μη συμμετάσχει η χώρα μας στον 52ο διαγωνισμό της Γιουροβίζιον και να μην πληρωθούν οι γραφές.
Ο Σαρμπέλ τραγούδησε και χόρεψε ένα ωραίο τσιφτετέλι αφιερωμένο στον Πάνο Μεταξόπουλο που του βαρούσε παλαμάκια, αλλά ο πατέρας του δεν τον είχε δει ποτέ να κουνιέται έτσι γιατί μέχρι τώρα ο Σαρμπέλ εμφανιζόταν μπροστά του με μουστάκι, κομπολόι και στιλέτο, και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κυνηγάει τη σύζυγό του σε όλο το «Αθηνών Αρένα» φωνάζοντάς της «κοίτα μωρή πως τον κατάντησες τον γιο ΣΟΥ!», αλλά ευτυχώς επενέβη ο Μίμης Πλέσσας και τον υπνώτισε μιλώντας του επί δυο ώρες για τη συνεργασία του με τον Γιάννη Δαλιανίδη και τη Γιοβάννα, ενώ στη συνέχεια τον καθησύχασε λέγοντάς του πως μετά τη Γιουροβίζιον ο γιος του θα γίνει βαρύμαγκας, αφού θα κάνει τη θητεία του στην Αεροπορία και θα χορεύει μόνο ζεϊμπέκικο.
Η βραδιά είχε αρκετούς καλεσμένους από το εξωτερικό ανάμεσα στους οποίους ξεχώρισε ένας Ρουμάνος που γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα με ένα ιταλικό τραγούδι που είχε αγγλικούς στίχους, ο DJ Bobos από την Ελβετία και ο ράπερ Τοτός από το Μόντε Κάρλο. Μεγάλην εντύπωσην έκαμεν τζιαι το τραγούθκι της Κύπρου που εν γαλλόφωνον τζιαι άρεσεν μου πολλά γιατί η κυπραίικη βράκα του Κοργιαλά τζιαι η Ευρυδίκη που εν σαν χασισωμένη πιστεύκω που έχουν υπόθεσην να κερδίσουν, αμμά οι Ευρωπαίοι στ’ αρχίθκια τους με τα γαλλικά που εν πουστόγλωσσα, τζιαι να δούμε τι άλλην μαλακίαν εννά κόψει ο νους μας για να φέρουμε το Song Contest στην Λευκωσίαν. (Εδώ ξύπνησε μέσα μου ο Πανίκος Πανικού.)
Σε κάθε περίπτωση, εμείς καθαρίσαμε γιατί αν κερδίσει ο Σαρμπέλ, θα είναι δοξασμένο Ελληνόπουλο, ενώ αν χάσει, θα φταίει η Κύπρος και ο Λίβανος.
Για τη Μαρία που μου ζήτησε να γράψω για τη Γιουροβίζιον (Αγαπητή αναγνώστρια , στον ύπνο σας με είδατε; Δεν είχα πολύ χρόνο για να γράψω, αμμά I did my best!)