Σάββατο, Μαρτίου 22, 2008

Blogs & Διαφήμιση

Στο παρελθόν, έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις ανάμεσα στους μπλόγκερ για τη σχέση των μπλογκ με τη διαφήμιση. Με την ολοένα αυξανόμενη διείσδυση των Ελλήνων στο Διαδίκτυο -και με πολλά μπλογκ να προσελκύουν πια χιλιάδες αναγνώστες-, μάλλον αυτή η συζήτηση θα ξαναγίνει – με διαφορετικούς όρους αυτή τη φορά. Δεν έχω πρόθεση να κάνω καμιά ενδελεχή ανάλυση, αλλά να γράψω τη δική μου –πολύ ενδιαφέρουσα, πιστεύω- εμπειρία: (η συνέχεια εδώ)

Ποτέ δεν σκέφτηκα να βάλω διαφημίσεις στο μπλογκ. Πολλοί μπλόγκερ έχουν βάλει τις διαφημίσεις της Google ή άλλες – ο καθένας έχει τις απόψεις του και τις ανάγκες του. Το θέμα δεν με είχε απασχολήσει, αν και πριν από 2 χρόνια είχα την πρώτη πρόταση να βάλω ένα διαφημιστικό banner στη σελίδα μου. Στη συνέχεια υπήρξαν και άλλες προτάσεις.

Τους δύο τελευταίους μήνες, όμως, συνέβη κάτι που με κάνει να πιστεύω πως τα πράγματα σε ό,τι αφορά τα μπλογκ και τη διαφήμιση μάλλον έχουν αλλάξει. Σε αυτό το διάστημα, είχα τέσσερις προτάσεις να βάλω διαφημίσεις στο μπλογκ. Μέχρι εδώ, τίποτα δεν είναι περίεργο. Αυτό που είναι περίεργο είναι τα χρήματα: νομίζω πως είναι πάρα πολλά. Οι πρώτες προσφορές ήταν για μικρά ποσά.

Αν αποδεχτώ τις προτάσεις για τα τέσσερα banner, θα εισπράττω 3.500 ευρώ τον μήνα. Δεν χρειάζεται να κάνω τίποτε άλλο από το να βάλω τις διαφημίσεις στο μπλογκ. Μην ανησυχείτε, δεν θα το κάνω. Είχα πει παλιότερα πως ίσως η μόνη περίπτωση να βάλω διαφήμιση στο μπλογκ θα ήταν αν η πρόταση αφορούσε θέματα που έχουν να κάνουν με τον πολιτισμό (εκδοτικούς οίκους, βιβλία, φεστιβάλ κτλ) – βέβαια, κι αυτό σηκώνει αρκετή συζήτηση γιατί ο πολιτισμός είναι επιχορηγούμενος και, άρα, δεν είναι πια πολιτισμός.

Αν πεινούσα, ίσως να έβαζα διαφημίσεις στο μπλογκ. Δεν πεινάω. Κι αν πεινούσα, μάλλον δεν θα είχα μπλογκ – θα είχα άλλα προβλήματα να λύσω. Επίσης, μου φαίνεται χαζό να «βρομίσω» το μπλογκ, αφού μπορώ να το αποφύγω. Δεν μπορείς να αποφύγεις τις διαφημίσεις σε ένα έντυπο –ή κάποιο άλλο μέσο- με το οποίο συνεργάζεσαι. Δεν είναι στο χέρι σου. Στο έντυπο δεν είσαι εσύ ο εκδότης. Στο μπλογκ σου, όμως, είσαι.

Νομίζω πως σύντομα θα δούμε χιλιάδες διαφημίσεις στα μπλογκ. Επίσης, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτό είναι λάθος. Θεωρώ πως τα μπλογκ δεν θα έπρεπε να έχουν διαφημίσεις. Και δεν νιώθω καμιά ανάγκη να αναλύσω τους λόγους. Αυτά.

Το αστείο είναι πως στο Marketing είχα πάρει 10άρι.


Ο κ. Μανώλης Ανδριωτάκης έχει ασχοληθεί πολύ στο μπλογκ του με το ρόλο της διαφήμισης:

Η πέμπτη εξουσία στα ιστολόγια