Πέμπτη, Νοεμβρίου 01, 2007

Πάμε για ορθοπεταλιές



Ο πιτσιρίκος καβαλάει το ποδήλατό του και κυκλοφορεί στην Αθήνα, αποφασισμένος για όλα.





Όποιος κυκλοφορεί στην Αθήνα θα έχει παρατηρήσει πως τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά οι ποδηλάτες.

Η παρουσία χιλιάδων ποδηλάτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλης δεν οφείλεται στη δημιουργία ποδηλατόδρομων -δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα-, αλλά στο γεγονός πως πολλοί συνάνθρωποί μας έχουν απελπιστεί από τα χρέη προς τις τράπεζες και αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αυτοκτονίας.

Οπωσδήποτε είναι άλλο πράγμα να πηδήξεις από το μπαλκόνι κι άλλο να σε παρασύρει τρόλεϊ στην Πανεπιστημίου, ενώ κάνεις πετάλι αμέριμνος. Η αυτοκτονία διά ποδηλάτου έχει πιο πολύ σασπένς, γιατί δεν ξέρεις ούτε από πού θα σου έρθει, αλλά ούτε και πότε θα σου έρθει - η νταλίκα.

Οι ποδηλάτες συμπολίτες μας ζουν κάθε στιγμή σαν να είναι η τελευταία και κάνουν πράξη τη ρήση «άδραξε τη μέρα». Το ποδήλατο τούς έχει αλλάξει τη ζωή. Τα πρωινά, όταν ξεκινούν για τη δουλειά, χαιρετούν τους δικούς τους με αγκαλιές και με φιλιά.

Αν βλέπετε κάποιον κύριο κάθε πρωί με την αυγή να πλακώνεται στα γλωσσόφιλα με την καλή του στην είσοδο του σπιτιού του, να ξέρετε πως είναι ποδηλάτης.

Φιλιούνται με πάθος γιατί δεν ξέρουν αν θα ξαναϊδωθούν ποτέ - αν τους δείτε να το κάνουν στα όρθια εκεί μπροστά σας, μην τους παρεξηγήσετε. Αν ο ποδηλάτης επιστρέψει σώος το απόγευμα στο σπίτι του, οι δικοί του στήνουν τρικούβερτο γλέντι.

Η ποδηλασία στην Αθήνα συσφίγγει τις οικογενειακές και φιλικές σχέσεις και αποτρέπει τους τσακωμούς - πώς να τσακωθείς με τον άλλον όταν ξέρεις πως ύστερα θα πάρει το ποδήλατο και θα βγει ανυπεράσπιστος στη Μεσογείων; Με το σεις και με το σας θα του μιλάς, για να μην το έχεις μετά βάρος στη συνείδησή σου.

Κάθε μέρα σκοτώνονται καμιά εικοσαριά ποδηλάτες στην Αθήνα. Στις ειδήσεις δεν το λένε για να μη γίνει μόδα και πάνε κι αγοράσουν όλοι οι Αθηναίοι ποδήλατα και πάρουν σβάρνα τους δρόμους.

Ούτε για όλους αυτούς που πηδάνε στις γραμμές του μετρό λένε τίποτα, γιατί θα πάνε όλοι οι απελπισμένοι και θα βουτάνε στις ράγες.

Εκείνοι οι μηχανοδηγοί του μετρό έχουν παρασύρει από καμιά διακοσαριά νοματαίους ο καθένας - με χάπια είναι όλοι τους.

Είμαστε πρώτοι σε αυτοκτονίες σε όλη την Ευρώπη, αλλά δεν το λέει κανείς γιατί μετά δεν θα έρχονται οι τουρίστες, που νομίζουν πως είμαστε χαβαλέδες και πως την περνάμε ζωή και κότα.

Το υπουργείο Μεταφορών, βλέποντας να μειώνεται ο πληθυσμός της πρωτεύουσας -δια της αποκέντρωσης προς τον ουρανό-, σκέφτεται σοβαρά να δημιουργήσει ποδηλατόδρομους.

Υπάρχει εδώ και τέσσερα χρόνια σχετική μελέτη του Δήμου Αθηναίων για την κατασκευή ποδηλατόδρομων, αλλά έμεινε στα χαρτιά επειδή τόσο η προηγούμενη δήμαρχος Ντόρα Μπακογιάννη όσο και ο προηγούμενος υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης δεν ξέρουν ποδήλατο -αν και είναι κοτζάμ γαϊδούρια- και ντρέπονταν να εμφανιστούν στη Σταδίου με βοηθητικές ρόδες γιατί θα γίνονταν ρεζίλι.

Ευτυχώς, τόσο ο κ. Κακλαμάνης όσο και ο κ. Χατζηδάκης είναι άσσοι στις ορθοπεταλιές και είναι αποφασισμένοι να μετατρέψουν την Αθήνα σε παράδεισο για τους ποδηλάτες.

Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε πως σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι σε κεντρικά πάρκα της πόλης. Αυτή είναι μια άσχημη είδηση για τους ματάκηδες, γιατί εκεί που θα παίρνουν μάτι μέσα από τους θάμνους όλο και θα τους πετάγονται ποδηλάτες από δεξιά κι αριστερά, ενώ παράλληλα θα κινδυνεύουν να τους έρθει κάνα ποδήλατο στο δόξα πατρί.

Από την άλλη, βέβαια, θα μπορούν όλοι οι ανώμαλοι της Αθήνας να κυκλοφορούν στα πάρκα με τα ποδήλατα και να το παίζουν αθλητές.

Σε δεύτερη φάση, προβλέπεται να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι σε όλους τους δρόμους της πόλης. Στους ποδηλατόδρομους -εκτός από τα ποδήλατα- θα επιτρέπεται ακόμα να κυκλοφορούν και τα σκέιτμπορντ.

Για να προτρέψει τους Αθηναίους να κυκλοφορούν με ποδήλατα, ο κ. Χατζηδάκης σκέφτεται να καταργήσει όλα τα πεζοδρόμια της πόλης και να τα μετατρέψει σε ποδηλατόδρομους, αλλά αντιδρούν οι ιδιοκτήτες καφέ και εστιατορίων γιατί δεν θα μπορούν να βγάζουν τραπεζάκια έξω.

Στην τελική φάση, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των λεωφορείων στην πόλη και όλοι οι Αθηναίοι θα κυκλοφορούν με ποδήλατα και πατίνια - η Αθήνα θα γίνει η πρώτη πρωτεύουσα στον κόσμο χωρίς αυτοκίνητα, ενώ σύντομα το μέτρο θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.

Όσοι δεν ξέρουν ποδήλατο θα εξορίζονται στη Μακρόνησο, όπου θα σπάνε πέτρες μέχρι να μάθουν. Σκοπός της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει ένα έθνος με ποδηλατική συνείδηση και οι ποδηλάτες μας να σαρώνουν τα μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Οι ξένοι έχουν θορυβηθεί από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης και ετοιμάζονται να ζητήσουν την εξαίρεση των Ελλήνων ποδηλατών από όλους τους διεθνείς αγώνες, με τη δικαιολογία του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Η χρήση ποδηλάτου θα εξαφανίσει τη χοληστερίνη που καταδυναστεύει το λαό μας, ενώ παράλληλα θα έχει ευεργετικές συνέπειες για το περιβάλλον.

Όταν δυναμώσουν και σφίξουν αρκετά οι γάμπες και τα μπούτια των Αθηναίων, η κυβέρνηση σκέφτεται να βάλει πετάλια σε κάθε κάθισμα του μετρό, ώστε οι συρμοί να κινούνται από την κίνηση των ποδιών των επιβατών και να εξοικονομηθεί ηλεκτρική ενέργεια.

Για να εμπεδωθεί απ' όλους τους Έλληνες η μεγάλη σημασία του ποδηλάτου για τη χώρα μας, ο σταυρός της σημαίας μας θα αντικατασταθεί από μια σέλα, ενώ όταν πεθαίνει κάποιος, πάνω στον τάφο του αντί για σταυρό θα βάζουμε ένα τιμόνι και αντί για στεφάνι με τριαντάφυλλα θα του πηγαίνουμε μια ρόδα ποδηλάτου.

Οι καμπάνες στις εκκλησιές δεν θα κάνουν πια «ντινγκ ντονγκ» αλλά «ντριν ντριν». Τα Χριστούγεννα, τα ποδήλατα θα στολίζονται με πολύχρωμα λαμπιόνια και φανταχτερές γιρλάντες, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη, εορταστική ατμόσφαιρα στην πόλη, ενώ το Πάσχα θα συνδέονται με τη σούβλα - εμείς θα κάνουμε πετάλι και θα γυρνάει το αρνί.

Η ανακοίνωση της δημιουργίας ποδηλατόδρομων στην Αθήνα άνοιξε την όρεξη των κολυμβητών και των κωπηλατών, και τώρα η κυβέρνηση εξετάζει τη δημιουργία δυο λωρίδων που θα εξυπηρετούν όσους θέλουν να κυκλοφορούν στην πόλη κολυμπώντας ή κάνοντας κουπί.

Οι δυο αυτές λωρίδες θα είναι ανάμεσα σε δυο υπερυψωμένα τοιχία που θα είναι γεμάτα νερό - όταν βρέχει, θα μπορούν και οι ποδηλάτες να χρησιμοποιούν τη λωρίδα-κωπηλατοδρόμιο, οδηγώντας θαλάσσια ποδήλατα με τέντες.

Το αίτημα των ιππέων, που ζητούν τη δημιουργία λωρίδας για ιππασία ώστε να κάνουν τις τσάρκες τους στο Σύνταγμα καβάλα στ' άλογά τους, αναμένεται να απορριφθεί για να μη γεμίσει ο τόπος σβουνιές και μας πνίξει η μπόχα. Ντριν ντριν!

Στον Chaka-Khan

LIFO - 01/11/07