Παρασκευή, Ιουνίου 10, 2005

Οι μεγάλοι καλλιτέχνες μένουν πάντα παιδιά!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΖΕΙ!

Την περασμένη εβδομάδα, συνθέτες , στιχουργοί κι ερμηνευτές συναντήθηκαν με τη διοίκηση της ΕΡΤ, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις για το 37ο Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης . Η συνάντηση έγινε στη ραδιομέγαιρα της Αγίας Παρασκευής.

Οι άντρες καλλιτέχνες ήταν βέβαια πολύ περισσότεροι γιατί οι γυναίκες είχαν να κάνουν και φασίνα. Ανάμεσά τους ξεχώρισαν σημαντικές προσωπικότητες του ελληνικού πενταγράμμου, όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Γιώργος Νταλάρας και ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς. Ο Διονύσης Σαββόπουλος πρότεινε το Παλέ ντε Σπορ να γκρεμιστεί και στη θέση του να φτιαχτεί ένα θέατρο με μορφή πενταόροφης τούρτας πουτίγκα, το οποίο ξαφνικά θα ανοίγει, κι από μέσα θα πετιέται η Μπουμπουλίνα με παρεό. Ο Γιώργος Νταλάρας ενθουσιάστηκε με την ιδέα του Νιόνιου κι άρχισε να τραγουδάει το «στην Αθήνα μες το κέντρο φύτρωσε καινούργιο δέντρο», που είχε να το τραγουδήσει σχεδόν τριάντα χρόνια, αλλά το είπε φαρσί, προκαλώντας τα χειροκροτήματα των παρευρισκομένων, που ήρθαν στο κέφι κι άρχισαν να τα σπάνε όλα, αποδεικνύοντας πως οι μεγάλοι καλλιτέχνες παραμένουν πάντα παιδιά. Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς χάλασε λίγο την εορταστική ατμόσφαιρα, λέγοντας πόσο κρίμα είναι που η μεγάλη Ρένα Παγκράτη δεν ζει για να δει αυτές τις ιστορικές στιγμές. Ο Γιώργος Μαζωνάκης συγκινήθηκε κι άρχισε να του τραγουδάει το «Σ’ έχω κάνει Θεό» για να τον παρηγορήσει, αλλά ο Ρόμπερτ ήταν απαρηγόρητος, γιατί πήγε και θυμήθηκε πως στη Γιουροβίζιον το ’76, η μοδίστρα κατά λάθος είχε φτιάξει και τα δυο παντελόνια στα μέτρα του Πασχάλη, με αποτέλεσμα να του σχιστεί το παντελόνι στον καβάλο, και να μην μπορέσει να κάνει το τριπλό άξελ, στερώντας έτσι τη χώρα μας από ένα ακόμα βραβείο Νόμπελ. Ο Γιώργος Κατσαρός με το σαξόφωνό του άρχισε να παίζει το «βρήκα στην Αμφιλοχία το Σταμούλη το λοχία», αλλά οι υπόλοιποι το θεώρησαν μιλιταριστικό και τον ανάγκασαν να παίξει το «Στ’ άρματα, στ’ άρματα» και το «Υπάρχει άλλη» της Μάρως Λύτρα. Μετά, με παρότρυνση του Σταμάτη Κραουνάκη, άρχισαν να παίζουν κρυφτό στους διαδρόμους της ΕΡΤ –αποδεικνύοντας και πάλι πως οι μεγάλοι καλλιτέχνες παραμένουν παιδιά- αλλά οι υπάλληλοι της ΕΡΤ την είχαν κάνει κοπάνα και όλα τα γραφεία ήταν κλειστά, οπότε δεν είχαν που να κρυφτούν και σταμάτησαν. Βέβαια κάποιος πρέπει να το πει στον Αντώνη Βαρδή που είναι ακόμα κρυμμένος στο λεβητοστάσιο της ΕΡΤ και δεν «βγαίνει». Το παιχνίδι συνεχίστηκε με μακριά γαιδούρα, τα μήλα, συγκρουόμενα και ρώσικη ρουλέτα, αλλά διακόπηκε απότομα όταν έφτασε ο Κώστας Καφάσης φέρνοντας επιστολή στήριξης από τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, τον Τώνη Βαβάτσικο και τον Μαραντόνα. Επειδή υπήρχε κίνδυνος η επιστολή να περιέχει εκρηκτικά, εξετάστηκε ενδελεχώς από τον Γιώργο Τσαλίκη που ήταν πυροτεχνουργός κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής θητείας του στο «Ρομέο». Μετά παραδόθηκε στον Μίμη Πλέσσα, που τη διάβασε με τον γνωστό επαναστατικό του τρόπο, με αποτέλεσμα να τους πιάσουν όλους τα κομμουνιστικά τους και να αρχίσουν να φωνάζουν συνθήματα όπως «Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα», «Ελλάδα –Κύπρος –Παλαιστίνη Αμερικάνος δεν θα μείνει», και «Ελλάς – Ευρώπη - Ολυμπιακός».

Μετά το πέρας των εργασιών και των αθλοπαιδιών, τραγουδιστές, συνθέτες, στιχουργοί και κατάσκοποι από άλλα επαγγέλματα, πήγαν στο λούνα παρκ, αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά πως οι μεγάλοι καλλιτέχνες παραμένουν πάντα παιδιά. Εκεί, αφού έφαγαν όλα τα λεφτά τους, αποφάσισαν να κάνουν ανακοινώσεις στους δημοσιογράφους που από το πολύ πέρα δώθε μέσα στο λιοπύρι είχαν κουτουρντίσει και κάνανε λασπόλουτρα ξεβράκωτοι. Οι ανακοινώσεις έγιναν από τον κ. Σπανό και τον κ. Χατζηνάσιο, σε μια προσπάθεια να γίνει σε όλους κατανοητό πως προωθούνται οι νέοι δημιουργοί, με τον ίδιο τρόπο που ο κ. Γιώργος Παπανδρέου φέρνει αυτό το νέο, που μέσα από μια ριζική ανατροπή νοοτροπιών και αντιλήψεων του παρελθόντος θα οδηγήσει τη χώρα με διαφάνεια και αλληλεγγύη στην ποιοτική πρόοδο, χωρίς όμως να ξεχνάμε την αποκέντρωση, το σουηδικό μοντέλο και τα «χριστιανόπουλα που θα πάμε με φτερά να πούμε μήνυμα που φέρνει τη χαρά», αξιοποιώντας τη διεθνή εμπειρία και τον καθετήρα.

Κυρίες και κύριοι, η επιτροπή αποφάσισε το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης να γίνει στη Θεσσαλονίκη! Η ριζοσπαστική όσο και δύσκολη αυτή απόφαση πάρθηκε για να μπορέσει ο θεσμός να ταυτιστεί με το όνομά του, αλλά και που να τρέχεις τώρα να ξανατυπώνεις προγράμματα κι αφίσες με άλλο όνομα βρε αδερφέ; Για τέτοια είμαστε τώρα; Ο κ. Χατζηνάσιος είπε πως εξετάστηκαν ακόμα οι περιπτώσεις του Γοργοπόταμου, της Αλαμάνας και της Χαμένης Ατλαντίδας, αλλά οι τόποι αυτοί δεν είναι ερωτικοί όπως η Θεσσαλονίκη, που οι άνθρωποι το κάνουν στους δρόμους και πάνω στα δέντρα χωρίς ντροπές και προκαταλήψεις. Τα τραγούδια του Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης θα είναι όλα στα ελληνικά και όλες οι λέξεις θα περάσουν από τεστ Παπ, για να τσεκαριστεί αν είναι ορίτζιναλ ελληνικές ή τίποτα ξένες. Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τις λέξεις –αντιδάνεια, δηλαδή τις λέξεις εκείνες που μας τις κλέψανε οι άλλοι λαοί που μας ζηλεύουνε και μετά μας τις επέστρεψαν σαν ξένες, αλλά εμείς δεν μασάμε, και φέρτε μας πίσω κακομοίρηδες τα μάρμαρα του Παρθενώνα , την Έλενα Παπαρίζου και τη φέτα, που το όνομά της είναι η ψυχή μας –που βγαίνει- γιατί δεν θα αφήσουμε την Άννα Βίσση να κάνει διεθνή καριέρα και θα παραμείνετε βάρβαροι! Στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση από κάτω κι αριστερά ο Νότης Σφακιανάκης ο οποίος επανέλαβε την παλιότερη δήλωσή του, πως η λέξη «ραπ» προέρχεται από την ελληνική λέξη «ράπισμα», η οποία προέρχεται από την ελληνική λέξη «ραπανάκι», η οποία προέρχεται από την ελληνική λέξη «ραπτομηχανή», η οποία δεν ξέρουμε από πού προέρχεται γιατί ο μπαμπάς της σκοτώθηκε στην Αργοναυτική εκστρατεία και είναι ορφανή. Οι υπόλοιποι καλλιτέχνες χειροκρότησαν τη δήλωση αυτή και μέσα σε ένα γενικότερο χάβαλο, μπουγέλωσαν το Νότη, ραπίζοντας τον στις φαβορίτες –που είναι ελληνική λέξη και βγαίνει από το «φασίολος»- αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά πως οι μεγάλοι καλλιτέχνες παραμένουν πάντα παιδιά.

Σε μια προσπάθεια να τονωθεί το ελληνικό ύφος του Φεστιβάλ, οι καλλιτέχνες αποφάσισαν πως τα τραγούδια θα εκτελούνται αποκλειστικά με αρχαία μουσικά όργανα, όπως η λύρα , η κιθάρα, ο αυλός, ο μπουζουκομπαγλαμάς και οι καστανιέτες, ενώ τα τραγούδια θα είναι σε ελληνικούς παραδοσιακούς χορευτικούς ρυθμούς, όπως ο καλαματιανός, ο τσάμικος, ο μπάλος, το φλαμένκο και το τουίστ της μπλε ποδιάς. Οι άρρενες τραγουδιστές θα φορούν τη στολή του τσολιά και οι γυναίκες τη φορεσιά Αμαλία, ενώ στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου θα παρελάσουν στο Λευκό Πύργο και στο Σινικό Τείχος, τραγουδώντας την «Παπαλάμπραινα» και το «Gucci φόρεμα».

Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού, προβλέπεται η αναβίωση και άλλων γιορτών της αρχαιότητας όπως τα Ελευσίνια Μυστήρια, τα Δημήτρια, το σπάσιμο των πιάτων, ο λουλουδοπόλεμος και το τάκα-τάκα.


Στα πλαίσια των τιμητικών εκδηλώσεων και βραβεύσεων στις μεγάλες ιστορικές μορφές του ελληνικού τραγουδιού θα υπάρξουν αφιερώματα στη Νάνα Μούσχουρη, τη Νάντια Κωνσταντοπούλου, τον Θωμά Μπακαλάκο και τις Hi-5. Το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει η ανανεωμένη Δάφνη Μπόκοτα, που κάτω από τις στιλιστικές οδηγίες του Παναγιώτη Χατζηστεφάνου, θα εμφανιστεί με μπούρκα και βατραχοπέδιλα, ενώ το γενικό πρόσταγμα θα έχει ο θριαμβευτής των Ολυμπιακών Αγώνων Δημήτρης Παπαϊωάννου και η Τζίνα Βαρώνη, που έκανε εγχείρηση προστάτη για να αφαιρέσει το μασαζοκαλσόν. Από το Φεστιβάλ αποκλείστηκε ο Κώστας Μπίγαλης, επειδή το τραγούδι του είχε κυκλοφορήσει πέρσι στην Ουγκάντα μέχρι που το συνέλαβαν.


Οι καλλιτέχνες διατράνωσαν τη θέλησή τους το Φεστιβάλ να αποτελέσει μια ποιοτική απάντηση στο τηλεοπτικό υποπροϊόν που ονομάζεται «Fame Story». Γι’ αυτό, το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης θα διαρκεί τρία χρόνια και θα μεταδίδεται ζωντανά επί 24ώρου βάσεως και από τα τρία κρατικά κανάλια, αλλά και από το δορυφορικό πρόγραμμα της ΕΡΤ. Σε αυτό το σημείο, και πριν πέσει το κύκλωμα κι ο δορυφόρος πάνω σε καμιά φάλαινα δολοφόνο που μασουλάει αμέριμνη τίποτα φώκιες, θέλω να στείλω τους χαιρετισμούς μου σε όλους τους Έλληνες μετανάστες που αποδεικνύουν έμπρακτα το καλό τους γούστο διαβάζοντας τον πιτσιρίκο από το διαδίκτυο, αλλά και στον ανύποπτο εκείνο μετανάστη που μπορεί κάπου στον Καναδά να ξεδιπλώνει τίποτε αυγά που του έχουν στείλει οι συγγενείς του από το χωριό, τυλιγμένα με τη συγκεκριμένη σελίδα του σπουδαίου αυτού ιστολογίου. Καλή πατρίδα πατριώτες!

(στην κ. Έλενα Ακρίτα με αγάπη)


(Συγγνώμη που δεν σας είπα όλη την αλήθεια. Στην πραγματικότητα είμαι στο Λος Άντζελες για δουλειά εδώ και 15 μέρες. Ως εκ τούτου δεν καταλαβαίνω Χριστό απ' όσα γράφονται σε σχόλια και μέιλ. Σας ζηλεύω. Δεν ξέρετε πόσο δύσκολα τα φέρνουν βόλτα οι άνθρωποι εδώ.)