Παρασκευή, Μαΐου 20, 2005

Η χελώνα και το Αλτσχάιμερ

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Δύσκολα τα πράγματα ημερολόγιό μου- οι επισκέψεις στο ιστολόγιό μου πληθαίνουν μέρα με τη μέρα, και σαν να μην έφτανε αυτό, οι επισκέπτες άρχισαν να στέλνουν και γράμματα στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση. Άλλος θέλει να διορίσω το παιδί του στο Δημόσιο, άλλος ψάχνει για δωμάτιο στην εντατική, ενώ δεν λείπουν κι αυτοί που ζητούν αυτόγραφα και χρήματα . Ξεχώρισα δυο γράμματα – ενός που θέλει να του στείλω λίγο χιούμορ κι ενός άλλου που είναι φασίστας και θέλει να γίνει άνθρωπος. Τι να απαντήσω ημερολόγιό μου; Το λένε ξεκάθαρα οι επιστήμονες : ο χαρακτήρας του ανθρώπου διαμορφώνεται στα πρώτα επτά χρόνια της ζωής του. Αν δεν σου πάνε καλά τα πράγματα σ’ αυτό το κρίσιμο διάστημα, έως και νεοφιλελεύθερος μπορεί να καταλήξεις.

Τέλος πάντων ημερολόγιό μου, άλλο είναι το πρόβλημά μου – πως θα καταφέρω να μην διαβάζει κανείς το ιστολόγιό μου; Μήπως να αρχίσω να γράφω για τον Τζιοβάνι; Βραζιλιάνος ποδοσφαιριστής είναι ο Τζιοβάνι ημερολόγιό μου - προλαβαίνω την απορία σου. Αλλά τι λέω; Συγκινούν πολλούς ανθρώπους τα δράματα των δισεκατομμυριούχων ποδοσφαιριστών, όταν αυτοί οι τελευταίοι χάνουν το μεγάλο συμβόλαιο – τους πεινασμένους δεν μπορούν να νιώσουν με τίποτα. Είχε κι ένα κέρδος αυτή η εβδομάδα ημερολόγιό μου. Ο καλός δημοσιογράφος Γκαζμέντ Καπλάνι μου θύμισε μια φράση του Αϊνστάιν : «Μόνο δυο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία -και ως προς το σύμπαν διατηρώ κάποιες αμφιβολίες». Αφού το ξέρω πια, γιατί το ξεχνάω διαρκώς; Μήπως αν σταματήσω να γράφω βλακείες, τα καταφέρω και δεν ξαναπατήσει κανείς; Μήπως να αρχίσω να αντιγράφω κείμενα διανοούμενων; Αλλά πάλι βλακωδώς σκέπτομαι – οι βλάκες νομίζουν πως είναι έξυπνοι και τότε θα συρρεύσουν ακόμα πιο μαζικά στο ιστολόγιό μου κι άντε να τους διώξεις μετά. Όπως και να το δεις, είμαι περικυκλωμένος ημερολόγιό μου. Τείνω να γίνω Καραμανλής –ακίνητος δηλαδή.

Μήπως να ακούσω τις συμβουλές των δυο καλών κι έμπειρων δημοσιογράφων που με προτρέπουν να ασχοληθώ επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία; Τότε όμως δεν θα υπάρχουν βλάκες ανάμεσα στους αναγνώστες; Αμ το άλλο; Οι ηλίθιοι συνάδελφοι; Κι αν ο εργοδότης είναι ηλίθιος κι αυτός; Το είχε πει ο Σοφός στους γονείς μου : «…δεν νομίζω πως πρέπει να σπουδάσει ειδικά δημοσιογραφία …ποτέ, ξαναλέω ποτέ, η δημοσιογραφία ή η συγγραφική να μη γίνουν κύριο επάγγελμα». Δεν το γλιτώνω το μοναστήρι ημερολόγιό μου. Ευτυχώς που πρέπει να τελειώσω το σχολείο πρώτα. Αν καταφέρω να μένω σε κάθε τάξη τρεις χρονιές, μου μένουν ακόμα είκοσι επτά χρόνια μαθητικής ζωής. Πρόσθεσε κι άλλα δώδεκα στη Θεολογική Σχολή μας κάνουν τριάντα εννέα. Κι οκτώ που είμαι τώρα , φτάσαμε στα 47. Δυστυχώς, στρατιωτική θητεία δεν θα υπάρχει τότε – αν υπήρχε θα είχα μερικούς μήνες χαζοχαρουμενιάς και σάχλας ακόμα.

Ας μην παραπονιέμαι όμως– σήμερα από καραμπόλα έμαθα και κάτι που δεν ήξερα : υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μνήμη χελώνας, δηλαδή έχουν μικρή μνήμη. Δεν το ήξερα πως οι χελώνες έχουν αδύναμη μνήμη ημερολόγιό μου και μη βιαστείς να με κακοχαρακτηρίσεις – η δική μας η χελώνα θυμόταν ακόμα και την Ακρόπολη οικόπεδο. Μου το είχε πει άλλωστε.

Λοιπόν ημερολόγιό μου, βρήκα τον τρόπο για να τους διώξω όλους από το ιστολόγιό μου : θα αρχίσω να γράφω σοβαρά! Πόσο δύσκολο να είναι ; Τόσοι και τόσοι το κάνουν. Θα ασχοληθώ με τα μεγάλα ζητήματα του κόσμου αυτού – την υπογεννητικότητα, την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, το Ευρωσύνταγμα, το δάσος του Αμαζονίου, την τρύπα του όζοντος, την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, την άνοδο της υπαρκτής βαρβαρότητας, την ακρίβεια, το πρόβλημα έλλειψης νερού και πετρελαίου και βέβαια το ποδόσφαιρο.

Πρέπει να κοιμηθώ τώρα ημερολόγιό μου – πάλι στα σκυλάδικα με έτρεχε ο μπαμπάς όλο το βράδυ. Ούτε στο σχολείο θα πάω – ελπίζω να μη μου κρατάει μούτρα η Μαριάντζελα τη Δευτέρα. Πριν κάνω την προσευχή μου από μέσα μου, να σου πω απέξω μου πόσο θα ήθελα να ξυπνήσω το μεσημέρι και ως δια μαγείας ο «πιτσιρίκος» να έχει εξαφανιστεί από τα links κάποιων ιστολογίων που υπάρχουν στο διαδίκτυο . Σε ιστολόγια φασιστών αναφέρομαι ημερολόγιό μου, αν και τους είναι δύσκολο να παραδεχτούν πως είναι φασίστες –δεν τους ευνοεί η εποχή βλέπεις, κι έτσι έκρυψαν τις κουκούλες και κυκλοφορούν με μάσκες. Τους προδίδει όμως ο τεντωμένος δείκτης. Τι δουλειά έχω εγώ στα links τους; Η μαμά λέει πως πρέπει να προσέχω τις παρέες μου και που γράφεται τ’ όνομά μου. Νάνι τώρα.

Υ.Γ. Πάμε για τις 2500 επισκέψεις ημερολόγιό μου. Εφιάλτες θα δω (και στον ύπνο μου).

(ως άσκηση ύφους αφιερωμένο στον Δ.)