Πέμπτη, Απριλίου 19, 2007

Το τρένο φεύγει στις οκτώ

Αναστάτωση στα επιτελεία των τηλεοπτικών σταθμών προκάλεσε το θριαμβευτικό ξεκίνημα του Νίκου Χατζηνικολάου στο δελτίο ειδήσεων του Alter. Σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν, ο καλός δημοσιογράφος προκάλεσε το ναυάγιο του Sea Diamond για να πιάσει στον ύπνο τους αντιπάλους του, ενώ ο ίδιος τους τελευταίους δυο μήνες μελετούσε ναυτιλιακά θέματα και είχε μπαρκάρει μυστικά σε γκαζάδικο για να αποκτήσει ναυτοσύνη.

Το δελτίο ειδήσεων των οκτώ έχει μεγάλη σημασία για το προφίλ και τη δυναμική των τηλεοπτικών σταθμών, και η πρωτιά είναι θέμα γοήτρου.

Aρχικά ονομάστηκε έτσι επειδή ξεκινούσε στις οκτώ, αλλά τώρα το λέμε έτσι επειδή το λένε οκτώ οκτώ μαζεμένοι σε κάθε κανάλι. Για την ακρίβεια, δεν είναι δελτίο ειδήσεων αλλά δελτίο μιας είδησης κάθε φορά – η εκάστοτε είδηση αντιμετωπίζεται σαν να πρόκειται για την έναρξη του Γ΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Στο Alter, o Νίκος Χατζηνικολάου πλαισιώνεται από τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, τον Άκη Παυλόπουλο, τον Γιώργο Τράγκα και τον Τέρενς Κουίκ. Η παρουσία του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου κρίνεται επιβεβλημένη γιατί είναι φωτεινός παντογνώστης, αδέκαστος, αδιάφθορος και Ο Δημοσιογράφος. Τον Άκη Παυλόπουλο δεν τον ήθελε ο Χατζηνικολάου γιατί σέρνει μια γκαντεμιά πάνω του, αλλά, μιας και του έφαγε τη θέση, έκανε πέτρα την καρδιά του και τον δέχτηκε, για να μην κλαίει.

Ο Τράγκας και ο Κουίκ επιλέχθηκαν στα παράθυρα γιατί έχουν το προνόμιο να είναι γερομπισμπίκηδες και αυτό κάνει τον Χατζηνικολάου να μοιάζει με τζόβενο, αν και έχει αρχίσει να σιτεύει.

Όσο μεγαλώνει ο Χατζηνικολάου όλο και θα του βάζουν από δίπλα τίποτα ραμολιμέντα, για να φαίνεται σαν μπούλης μπροστά τους. Σε καμιά δεκαριά χρόνια θα λέει τις ειδήσεις πλαισιωμένος από χούφταλα που θα τα ‘χουν χαμένα – δεν θα είναι ανάγκη να είναι δημοσιογράφοι, αρκεί να είναι γεροξεκούτηδες και φαφούτηδες.

Για την ώρα, σε μια προσπάθεια να δείχνει μαθητούδι, αρκείται στο να μιλάει καμιά φορά στον πληθυντικό –έτσι, για το ξεκάρφωμα- στον Τράγκα και στον Κουίκ, που αισθάνονται πια σαν Νέστορες της δημοσιογραφίας.

Από το δελτίο του Alter λείπει μια γυναικεία παρουσία – για ντεκόρ περισσότερο, γιατί αποκλείεται οι υπόλοιποι να την αφήσουν να σταυρώσει λέξη. Πάντως όλο και κάποιο έγκλημα θα ανακαλύψει η Αγγελική Νικολούλη και θα τρυπώσει στο πάνελ – αν δεν γίνει έγκλημα, μπορεί να σκοτώσουν μόνοι τους καναν ηχολήπτη του καναλιού για να βγάλουν αποκλειστική είδηση.

Μια άλλη λύση είναι να φέρουν στο δελτίο τη Βάνα Μπάρμπα – να ανεβάσει το στήθος στις αμυγδαλές, ώστε να παίρνουμε και λίγο μάτι ενώ θα ακούμε για τις βιβλικές καταστροφές.

Στο Mega υπάρχουν δυο γυναικείες παρουσίες. Βέβαια δυο γυναίκες μαζί σ’ ένα δελτίο ειδήσεων είναι σκέτη καταστροφή - αρχίζουν να ποζάρουν ποια θα βγει πιο όμορφη και πάει το δελτίο στο διάολο. Η Όλγα Τρέμη τις προάλλες φορούσε δυο αλυσίδες κι ένα σταυρό – σαν ράπερ ήταν. Αν μπει στον ανταγωνισμό η Έλλη Στάη, σε κανα δυο μήνες στο δελτίο του Mega δεν θα βλέπεις πρόσωπα αλλά θ’ ακούς μόνο φωνές – το στούντιο θα είναι σαν την Παναγιά της Τήνου φορτωμένη με όλα τα τάματα του Δεκαπενταύγουστου.

Ο Γιάννης Πρετεντέρης μιλάει στις δυο κυρίες με τα μικρά τους ονόματα για να τις κάνει να αισθάνονται μπέμπες και αυτές τον φωνάζουν «Γιάννη» (έλα βρε Γιάννη, σα δεν ντρέπεσαι!)· μερικές φορές ξεχνάνε πως είναι στην τηλεόραση, και έχεις την εντύπωση πως θα πλακωθούν στα ανέκδοτα.

Οι δυο κυρίες όλο και τον εξουσιάζουν τον Πρετεντέρη, αλλά κι αυτός κάπου τις γουστάρει που ‘ναι dominatrix – τις φαντάζεται με μαστίγια και φτιάχνεται. Ο Πρετεντέρης είναι άτυχος· με αυτό το look που έχει θα έκανε μεγάλη καριέρα ως αξιωματικός των Ες-Ες στις ταινίες του Τζέιμς Πάρις τον καιρό της χούντας – αυτό το πιγούνι του είναι πραγματικά αξεπέραστο.

Στα παράθυρα του Mega συναντάμε και τον Μανώλη Καψή – είναι πολύ χρήσιμος γιατί κολακεύει τους τηλεθεατές, αφού τους κάνει να αισθάνονται τουλάχιστον Αϊνστάιν μπροστά του. Ο Δημήτρης Καμπουράκης είναι απαραίτητος γιατί με τη λαϊκότητά του φέρνει κάποια ισορροπία στο δελτίο – πολλοί τηλεθεατές άλλαζαν κανάλι γιατί, βλέποντας την Τρέμη και τη Στάη στολισμένες, νόμιζαν πως είχαν πέσει σε δεξίωση και κόμπλαραν που δεν ήταν ντυμένοι κατάλληλα.

Ο Παύλος Τσίμας έχει αρχίσει να κόβει λάσπη σιγά σιγά γιατί δεν βρίσκει του επιπέδου του τις ειδήσεις για βιασμούς ανηλίκων και φονικά στην ύπαιθρο – αυτός θα ήθελε να μιλάνε μόνο για τις γαλλικές εκλογές και τα χαμένα όνειρα του Μάη του ’68.

Στο τέλος του δελτίου, οι παρουσιαστές δίνουν ραντεβού για τις προσωπικές τους εκπομπές λες και θα πάνε για καφέ: «Θα έρθετε κορίτσια στην "Ανατροπή", έτσι δεν είναι;» «Αχ ναι, βρε Γιάννη, αφού σου το υποσχεθήκαμε!». Ειρήσθω εν παρόδω, το μόνο ανατρεπτικό που έχει η εκπομπή του Πρετεντέρη είναι πως έδωσε νέο νόημα στη λέξη ανατροπή - αν τη συνεχίσει για μερικά χρόνια ακόμα, δεν θα λέμε πια «χασμουρήθηκα» αλλά «ανατράπηκα».

Στον ΑΝΤ1 ο Νίκος Ευαγγελάτος κάνει εξαιρετικές αναπαραστάσεις των ειδήσεων στο στούντιο, αλλά το πρόβλημά του είναι πως μερικές φορές δεν τον βοηθάει η είδηση – είναι εύκολο να φέρεις έναν εκτοξευτήρα ρουκετών για να δείξεις πως έγινε το χτύπημα στην αμερικανική πρεσβεία αλλά -όσο να ‘ναι- είναι δύσκολο να χωρέσεις σε 100 τετραγωνικά το μισό Αιγαίο κι ένα κρουαζιερόπλοιο για να δείξεις πως στουκάρισε στον ύφαλο.

Πάντως το μεγάλο πρόβλημα με τον Ευαγγελάτο είναι πως εκεί που σου λέει την είδηση για τα ναυάγιο έχεις την εντύπωση πως θα σου βγάλει ξαφνικά τίποτα μουχλιασμένα τυριά με σκουλήκια και ποντικοκούραδα – έχει καταντήσει αηδία πια.

Στον Alpha το παίζουν πως δεν έχουν ανάγκη τον Χατζηνικολάου αλλά η περδικούλα τους το ξέρει. Αν συνεχίσουν με τον Γιάννη Παπαδόπουλο, σε λίγο καιρό δεν θα τους βλέπει άνθρωπος – καλύτερα οκτώ μ’ εννιά να διακόπτουν το πρόγραμμα για να κάνουν και οικονομία στο ρεύμα.

Στα παράθυρα η Μάρα Ζαχαρέα εκπροσωπεί την κυβέρνηση, ο Γιώργος Κύρτσος την εφημερίδα του, ο Γιώργος Αυτιάς την υποκρισία σε όλη της το μεγαλείο, κι έτσι απομένει ο περήφανος Νίκος Κακαουνάκης να συνεχίζει την παράδοση που ξεκίνησε ο Ανδρέας Παπανδρέου, εκπροσωπώντας όλους τους γερομπισμπίκηδες που νομίζουν πως τους αναλογεί μια τριανταπεντάρα τρελά ερωτευμένη με τον προστάτη και την ακράτεια και πρόθυμη για όλα.

Στα δελτία ειδήσεων οι παρουσιαστές σκίζονται για το ποιος θα υπερασπιστεί καλύτερα τα συμφέροντα του αφεντικού του - στην προσπάθειά τους αυτή ουρλιάζουν και δεν αφήνουν κανέναν να μιλήσει. Το σωστό θα ήταν τα δελτία να τα παρουσιάζουν οι ιδιοκτήτες των καναλιών – ο Μπόμπολας, ο Λαμπράκης, ο Βαρδινογιάννης, ο Κοντομηνάς.

Γελάς όταν ακούς τη Στάη να παραπονιέται επειδή αυξήθηκαν τα τιμολόγια της ΔΕΗ και δεν έχει να πληρώσει το λογαριασμό, αλλά για φαντάσου τον Βαρδινογιάννη να ρωτάει με αγωνία τον υπουργό «πώς θα βάλω εγώ πετρέλαιο το χειμώνα;» λες και είναι οξυγονοκολλητής στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Το δελτίο των οκτώ είναι για την εποχή μας ό,τι ήταν οι ελληνικές ταινίες για τη δεκαετία του ’60 - ο Νίκος Χατζηνικολάου έχει αντικαταστήσει την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Σύμφωνα με τον Λάκη Λαζόπουλο, η Βουγιουκλάκη ήταν η εθνική μας αποκοιμίστρα – ο Χατζηνικολάου είναι ο εθνικός μας αποκοιμιστής. Ζζζζζζζζζζζζ…





Αγαπητές θαυμάστριες του Old Boy, αυτό το κείμενο γράφτηκε για τη





LiFO