Τετάρτη, Απριλίου 29, 2009

Talk of the Town (2) - 29/04/09














Η οικονομική κρίση έχει αλλάξει πολύ την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2009, οι άνδρες περιόρισαν κατά 25% τις αγορές σε ρούχα και παπούτσια, ενώ οι γυναίκες περιόρισαν τις αγορές τους μόνο κατά 5%.

Βέβαια, αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση θα βλέπεις γυναίκες ντυμένες με την τελευταία λέξη της μόδας να συνοδεύονται από λέτσους με σκοροφαγωμένα κουστούμια και τρύπια παπούτσια.

Μικρή πτώση σημειώθηκε και στην αγορά καλλυντικών, αφού οι Ελληνίδες σταμάτησαν να βάφονται σαν τραβεστί, ενώ παράλληλα συνειδητοποίησαν πως δεν θα ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές, αν περιόριζαν τα έξοδα για το φαγητό και κυκλοφορούσαν σαν σκελετωμένες Αφρικανές από τη Ρουάντα που λήστεψαν κατάστημα καλλυντικών.

Στα καταστήματα παιδικής ένδυσης οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα αλλά αυτό είναι μάλλον απόλυτα λογικό γιατί τα παιδιά έχουν την κακή συνήθεια να ψηλώνουν συνεχώς και να μην χωράνε στα περσινά τους ρούχα.

Πάντως, πολλοί γονείς αγόρασαν στα παιδιά τους ρούχα και παπούτσια δυο τρία νούμερα μεγαλύτερα απ’ αυτά που φοράνε, για να τους ψωνίσουν ξανά το 2012.

Αύξηση παρουσιάστηκε στις πωλήσεις ούζου, αφού κάποιοι απελπισμένοι γονείς αποφάσισαν να ποτίζουν τα παιδιά τους ούζο για να μην ψηλώσουν άλλο και να μην χρειάζεται να τους αγοράζουν ρούχα κάθε τρεις και λίγο – αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα πιτσιρίκια να γίνουν ντίρλα και να κυκλοφορούν στους δρόμους τραγουδώντας «όλο ούζο, ούζο, ούζο το βαρέθηκα, φέρτε μου ένα τσιγαράκι που τ’ ορέχτηκα».

Η κατανάλωση βενζίνης ήταν μειωμένη κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, και αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι Έλληνες σταμάτησαν επιτέλους να παίρνουν το αυτοκίνητο για να πάνε μέχρι το περίπτερο.



LIFO - 29/04/09