Κυριακή, Μαρτίου 11, 2007

Ιστορία μου, αμαρτία μου...





Ο πιτσιρίκος διαβάζει το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, διαπιστώνει πως όλοι οι Έλληνες και οι Ελληνοκύπριοι πρόγονοί μας ήταν ήρωες και αναρωτιέται πόσες ακόμα συμφορές θα μας είχαν βρει, αν ανάμεσά τους υπήρχαν και προδότες.






Απόλυτα δικαιολογημένος είναι ο σάλος που ξέσπασε τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο για το βιβλίο «Στα σύγχρονα και νεότερα χρόνια» της ΣΤ' Δημοτικού. Το βιβλίο δεν αναφέρεται με λεπτομέρειες στην πρόσφατη Ιστορία, με αποτέλεσμα οι 11χρονοι μαθητές να μην μπορούν να αποκτήσουν πλήρη γνώση του Κυπριακού προβλήματος.

Το νέο βιβλίο θα περιέχει τις 9000 σελίδες του σχεδίου Ανάν και στις εξετάσεις οι μαθητές θα καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν στο εδαφικό, την αποστρατιωτικοποίηση και τις περιουσίες - όσοι τα καταφέρνουν θα προάγονται στο Γυμνάσιο, ενώ οι υπόλοιποι θα επιστρέφουν στο νηπιαγωγείο. Όσα πιτσιρίκια καταλάβουν τι περίπου λέει το Σχέδιο Ανάν, ας το πουν και σε εμάς τους υπόλοιπους γιατί είχαμε δουλειές και δεν προλάβαμε να το διαβάσουμε - να 'ναι καλά ο Τάσσος Παπαδόπουλος που το διάβασε όλο και μας είπε να μην το ψηφίσουμε.

Το προηγούμενο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄Δημοτικού αφιέρωνε μόλις μια σελίδα για το Κυπριακό πρόβλημα. Καλαμαράες, τι περιμένεις; Βέβαια, έχει και η Ελλάδα μια Ιστορία κάτι χιλιάδων αιώνων και πρέπει να τη μαθαίνουν καλά τα παιδιά για να γίνουν σπουδαία και τρανά σαν τους Νεοέλληνες που τους θαυμάζει ο κόσμος όλος και θέλει να τους κάνει κακό επειδή τους ζηλεύει. Ευτυχώς, στην Κύπρο, τα παιδιά μαθαίνουν την Ιστορία και από άλλες πηγές αλλά θα πρέπει να διορθωθούν τα βιβλία στην Ελλάδα για να μην νομίζουν οι Ελλαδίτες πως η κυπριακή Ιστορία ξεκίνησε με την Άννα Βίσση και τελείωσε στον Γιαννάκη Οκκά.

Στο νέο βιβλίο, ο τίτλος του κεφαλαίου «Το κυπριακό ζήτημα» θα αλλάξει και θα γίνει είτε «Το κυπριακό πρόβλημα» είτε «Η τραγωδία της Κύπρου». Οπωσδήποτε, είναι μια σημαντική αλλαγή που θα προβληματίσει τους μαθητές του Δημοτικού στα διαλείμματα, γιατί αλλιώς είναι να μαθαίνεις πως υπάρχει κυπριακό ζήτημα κι αλλιώς κυπριακό πρόβλημα και τραγωδία - για προδοσία, βέβαια, ούτε κουβέντα να γίνεται. Επίσης, η λέξη «διχοτόμηση» θα αντικατασταθεί με τη φράση «βίαιη και παράνομη διαίρεση της Κύπρου», ενώ η φωτογραφία που απεικονίζει ένα εργόχειρο στο οποίο αναγράφεται η φράση «εγίναμεν πρόσφυγες» θα αντικατασταθεί με φωτογραφία που θα απεικονίζει ένα αντίσκηνο σε καταυλισμό προσφύγων.

Όπως καταλαβαίνουμε από τις αλλαγές, τα παιδιά πρέπει να πάνε 11 χρονών για να μάθουν πως υπήρξε τουρκική εισβολή στην Κύπρο- μέχρι τότε, γονείς και δάσκαλοι τους το κρατάνε μυστικό, για να μην τα πληγώσουν. Καλό θα είναι να βάλουν και μερικές φωτογραφίες με πτώματα Κυπρίων και Ελλαδιτών που σκοτώθηκαν κατά την διάρκεια της εισβολής, ώστε τα παιδιά να μισήσουν όσο περισσότερο γίνεται καθετί που έχει σχέση με την Τουρκία, και το Κυπριακό να μη λυθεί ποτέ. Κάποτε, θα πρέπει να αφαιρεθούν μερικοί ήρωες από τα βιβλία της Ιστορίας σε Ελλάδα και Κύπρο, γιατί τα παιδιά είναι πονηρά και αναρωτιούνται πώς γίνεται από τη μια οι δυο χώρες να είναι γεμάτες ήρωες και από την άλλη να τρώνε την μια κατραπακιά μετά την άλλη.

Στο νέο βιβλίο της Ιστορίας θα αναφέρεται ακόμα η έκτη θέση του Σταύρου Τζιωρτζή στα 400 μέτρα μετ' εμποδίων στους Ολυμπιακούς αγώνες του Μονάχου και όλες οι συμμετοχές της Κύπρου στη Γιουροβίζιον, ενώ δίπλα θα υπάρχουν φωτογραφίες των αγνοουμένων για να καταλάβουν τα παιδιά ποιος είναι ο λόγος που Ελλάδα και Κύπρος ανταλλάσσουν δωδεκάρια στο θεσμό. Αστεία αστεία, αν δεν είχε προηγηθεί ο Αττίλας, οι δυο χώρες θα σνομπάριζαν άγρια η μια την άλλη και θα πατώνανε και οι δυο στη Γιουροβίζιον.

Η κυπριακή Βουλή αναγκάστηκε να ακολουθήσει τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κάλεσε στο Κοινοβούλιο τον υπεύθυνο για θέματα Παιδείας της Ιεράς Συνόδου, Μητροπολίτη Πάφου Γεώργιο, για να καταθέσει τις προτάσεις του - όπως κάνουν δηλαδή οι ιερωμένοι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Ο Μητροπολίτης Πάφου πρότεινε τα παιδιά να μαθαίνουν την Ιστορία από την αρχή - δηλαδή από τον Αδάμ και την Εύα. Ο Αδάμ και η Εύα ήταν Ελληνοκύπριοι και τριγυρνούσαν γυμνοί στον παράδεισο της Κύπρου. Ο Θεός τους είχε προειδοποιήσει να μη δοκιμάσουν ποτέ το χαλλούμι αλλά το καταραμένο φίδι που ήταν Τουρκοκύπριος -μάλλον ο Ντενκτάς- τους παρακίνησε να το φάνε και αυτό είχε σαν συνέπεια να διχοτομηθεί η Κύπρος.

Ο Μητροπολίτης Πάφου εξήγγειλε και την ίδρυση Πρότυπων Σχολείων της Εκκλησίας. Οι μαθητές αυτών των σχολείων θα μαθαίνουν απέξω την Αγία Γραφή και θα ψέλνουν όλη μέρα, ενώ παράλληλα θα νηστεύουν όλο το χρόνο. Μετά την αποφοίτηση από αυτά τα Πρότυπα Σχολεία, οι μαθητές θα έχουν το δικαίωμα να μεταβούν για μόνιμη παραμονή στο Άγιον Όρος, ενώ οι αριστούχοι θα γίνονται στυλίτες μοναχοί στην έρημο και θα τρέφονται
μόνο με ακρίδες. Βιαστείτε να γράψετε τα παιδιά σας στα σχολεία της Εκκλησίας γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες, και, αν χάσουν αυτό το τρελό γλέντι, θα σας πάρουν τ' αυτιά με τη γκρίνια τους.


"Ο Φιλελεύθερος" - 11/03/07